Rólunk írták

1998. 05. 21.

Autóipari beszállító családi vállalkozás

Kiss V. Jenő, a KVJ Művek Rt. elnök-vezérigazgatója sikeres családi vállalkozás megalapítója és irányítója. A dunaújvárosi műszaki főiskolán diplomázott, 53 éves, karbantartó – gépész üzemmérnök, 1989-ben búcsút vett az alkalmazotti életformától, vállalkozó lett. Érdekeltségeit értékesítve 1994-ben megvásárolta a Spirál Autójavító privatizált nagyvenyimi üzemét, amely azóta a német autóipar beszállítójává vált. Nagyobbik fia, a jogász és közgazdász dr. Kiss Norbert a cég ügyvezető igazgatója. Másik fia, Rajmund ugyan csak jogász-közgazdásznak tanul, de már részt vesz a cég irányításában. A műszaki vezetői feladatokat egy éve unokaöccsére, Garai Dezsőre ruházta az elnök-vezérigazgató. A családi vállalkozás „atyjával” épp a gyártmánystruktúra változásait vettük számba, amikor faxüzenet érkezett.
— Ez ám a nagy újság! — szólalt meg pillanatok múlva sugárzó arccal Kiss V Jenő, majd olvasni kezdte az üzenet magyar fordítását:
— Örömmel közölhetem, hogy a homlokfal-tároló első szállítmányát a Mercedes sindelfingeni mérőlaboratóriumban átvették. Következhet a további szállítás.
— Kérem, avassa be olvasóinkat, mi üzenet lényege és miért fontos ez a cég számára.
— A gyár megvásárlását követően minden évben termékváltást hajtottunk végre. Így például felhagytunk a kipufogódobok gyártásával, egy éve pedig a Mercedes, az Audi és a Volkswagen autógyáraknak szállítunk alkatrész-tárolókat. A gépkocsi-összeszerelő futószalagokhoz el kell juttatni a különféle, máshol gyártott alkatrészeket. Erre szolgálnak az adott alkatrészek befogadására tervezett alkatrésztárolók. A Mercedes számára mi gyártjuk többek között az ablakkeretek, a kárpit, az alsó felfogó függeszték tárolóit. Idén április közepén kértek fel bennünket a Mercedes-gyár vezetői a homlokfaltárolók elkészítésére. Azt is megemlítették, hogy tavaly augusztus óta nem sikerül a megkívánt féI milliméteres méretpontossággal legyártatni azokat, noha szlovák, cseh ás egy német beszállítót is meghíztak a feladattal. A szóban forgó homlokfaltároló két és fél méter hosszú, 410 kilós speciális acélszerkezet, amelybe meghatározott alakú műanyag idomok illeszkednek. A fél milliméteres méretpontosságra azért van szükség, mert a beprogramozott robotnak egyszerre 90 legyártott homlokfalat kell akadálytalanul belehelyeznie a tárolókba. A fax üzenet azt jelenti, hogy a Nagyvenyimen elkészített első 24 homlokfal-tároló eléri a megkívánt méretpontosságot, szemben a cseh, a szlovák, a német próbálkozással; egyúttal azt is jelenti, hogy folytatódhat a 120 darabos sorozat teljes mennyiségének a legyártása.
— És újabb megrendeléseket hozhat ez a bravúr.
— Bízom benne. Bár eddig sem voltunk híján a német autóipari megrendeléseknek Egy cseh cég helyett jó ideje mi gyártjuk az 1600-as Volkswagen Passat motortárolóit, amelyekből eddig 1380 készült. Ezek 116 alkatrészből összeállított 46 kilós fém vázszerkezetek, amelyeket a németországi Chemnitzbe szállítunk. Ott robot helyez egyszerre négy, összeszerelt motort a tárolónkba, amit ezután összezárnak, s így szállítják a világ összes VW összeszerelő üzemébe a motorokat. Az Audinak felnitárolókat gyártunk, nemrég érkezet a megrendelés újabb ötszáz felnitároló elkészítésére. Dolgozunk az esztergomi Suzuki autógyárnak is, amelynek hivatalos beszállítója lettünk. Negyvenegyféle préselt, ponthegesztett alkatrészt gyártunk számukra, például a biztonsági öv lemeztartóját, a motorbaktartót, a tankbeöntő részt.
— Megvásárlásától mostanáig hogyan fejlődött a gyár?
— Amikor megvettem az üzemet, 150- en dolgoztak itt, bár a munka meglehetősen kevés volt. Azóta a termelési érték megnégyszereződött, a létszám 80 alá csökkent, így a termelékenység majdnem tízszerese a vásárláskorinak. A termelésből megmaradt profitot visszaforgatjuk és termelő-berendezéseket prés- és hegesztőgépeket, legutóbb pedig prés- és hegesztőgépeket, legutóbb elektrosztatikus porfestőt vásároltunk és helyeztünk üzembe. A régi, de keresett gyártmányokat, mint a kábeldob, a tömlőszorító AWAB bilincs, megtartottuk, sőt az utóbbinak a romániai exportját is megkezdtük. Gyártunk német szabadalom alapján pneumatikus karácsonyfatartókat és úgynevezett Eu konténereket. Ezek dróthálós (Üresen összecsukható), anyagtárolásra és szállításra alkalmas, raklapra helyezhető fémtárolók. Két éve cégünk megszerezte az ISO 9002 minősítést, amely megnyitotta az utat az autóipari cégekhez.
— Hogyan tovább?
— A német autóiparban már Számon tartott cég vagyunk. Elsősorban. erre alapozzuk a gyárjövőjét, mellőzve cégünk reklámozását.
— Mást tapasztaltam, ha ide telefonálok zene helyett termékismertetőt kell végighallgatni a kapcsolásra várva. Az ide vezető út villanyoszlopain a KVJ Művek Rt. reklámtáblái függenek.
— Természetes, hogy élünk a telefonalközpont kínálta lehetőséggel. A falu szélétől a gyárunkig vezető úton nem volt közvilágítás. A helyi képviselő-testülettel egyeztetve saját pénzemen megterveztettem és a Dédásszal kiviteleztettem a közvilágítást. Mivel kommunális beruházás, megilletett az adókedvezmény és lett hová elhelyezni a termékismertető tábláinkat, hogy általuk többlet információhoz jusson aki felkeresi gyárunkat.


1998. 06. 03.

Beszállító családi vállalkozás

A legnagyobb német autóipari cégeknek – a Mercédesznek az Audinak és a Volswagennek – szállít alkatrésztárolóknak egy nagyvenyimi családi vállalkozás, a KVJ Művek Rt. – monda a cég tulajdonosa, Kiss V. Jenő karbantartó-gépész üzemmérnök a továbbiakban arról is tájékoztatott, hogy a spirál autójavító nagyvenyimi üzemének privatizációjával alapított családi vállalkozása több hazai és külföldi versenytársát megelőzve lett elismert partnere a neves autógyártó cégnek. Az Audinak felnitárolókat, a Mercédesznek pedig az ablakkeretek, kárpitok, az alsó felfogó függeszték tárolására és szállítására alkalmas tárolókat gyárt, a remélhetően megrendelést kap homlokfaltárolók készítésére is. Az utóbbi mintasorozatát ugyanis megfelelőnek találta és átvette a gyár sindelfingeni mérőlaboratóriumban. A családi vállalkozás beszállítója az esztergomi Suzuki gyárnak is: negyvenegy préselt, ponthegesztett alkatrészt, egyebek között biztonsági öv lemeztartót motorbaktartót, s tankbeöntőt készít a mi autóinkhoz.
A KVJ Művek Rt. 80 szakembernek ad munkát.


1998. 06. 03.

Családi vállalkozás Nyagyvenyimben

Beszállítás az Audinak

A legnagyobb német autóipari cégeknek – a Mercédesznek, az Audinak és a Volswagennek – szállít alkatrésztárolókat egy nagyvenyimi családi vállalkozás, a KVJ Művek Rt. – tájékoztatta az MTI munkatársát a cég tulajdonosa.
Kiss V. Jenő karbantartógépész üzemmérnök a továbbiakban elmondta azt is, hogy a Spirál Autójavító nagyvenyimi üzemének privatizációjával alapított családi vállalkozása több hazai és külföldi versenytársát megelőzve lett elismert partnere a neves autógyártó cégeknek.
Az Audinak felnitárolókat, a Volswagennek a Passat személygépkocsikhoz motortárolókat, a Mercédesznek pedig az ablakkeretek, a kárpit, az alsó felfogófüggeszték tárolására és szállítására alkalmas tárolókat gyárt és remélhetően megrendelést kap a homlokfaltárolók készítésére is. Az utóbbi mintasorozatát ugyanis megfelelően találta és átvette a gyár sindelfingeni mérőlaboratóriuma:
Ez Igazi sikernek számít, a két és fél méter hosszú 410 kilógrammos acélszerkezeteket ugyanis fél milliméternyi méterpontossággal elkészíteni, ennél nagyobb eltérésnél ugyanis a rakodórobotok nem tudnak pontosan elhelyezni a bennük tárolt 90 homlokfalat.
A családi vállalkozás beszállítója az esztergomi Suzuki gyárnak is negyvenegy féle préselt, ponthegyezett alkatrészt, egyebek között biztonságövlemez tartót, motorbaktartót, s tankbeöntőt készít a „mi autóink”-hoz.
A KVJ Művek Rt. 80 szakembernek ad munkát.


1998. 06. 09.

Nagyvenyimi áru a Mercedesnek

Targoncát vezet a saját gyárában

Nagyvenyim - Néha targoncásként is dolgozik annak az autóalkatrész-gyártó családi vállalkozásnak az e1nők-vezérigazgatója, amelynek ma már olyan világcégek is a partnerei, mint a Mercedes, az Audi, a Volkswagen vagy a Suzuki

A KVJ Művek Rt. nevében az első három betű a tulajdonos-elnök, Kiss V. Jenő monogramját takarja. A vállalat igazi családi cég, ugyanis Kiss V. fia, Norbert az ügyvezető, kisebbik gyermeke, Rajmund pedig részt vesz a cég irányításában a jogi egyetem mellett. A tulaj unokaöccse, Dezső a gyár műszaki vezetője.
- Négy éve vettem meg ezt a gyártelepet. Akkoriban egy tekerős telefon volt a cégnél, és „Nagyvenyim 8” volt a telefon száma. Most már hat vonalunk van és hamarosan bevezetik az internetet is – meséli a főnök.
- Kétségtelen, az évek során óriási fejlődésen ment keresztül a cég, Manapság már olyan multifunkcionális autógyárak tartoznak ügyfeleik közé, mint a Mercedes, az Audi,a Volswagen vagy a Suzuki. A Mercedesszel egy másik német autóipari alkatrészeket gyártó cég ajánlására kerültünk kapcsolatba. A minket ajánló cégnek korábban már többször is szállítottunk, így tisztában voltak az általunk gyártott minőséggel. Sindelfingenben is elégedettek lehetnekvelünk, bizonyíték erre, hogy a mi nagyvenyimi gyárunk készíti az „A” osztályú Mercik alkatrészének tartóit – mondja az elnök.
- A gyár 80 embernek admunkát és főként autóalkatrész-tárolókat gyárt világcégeknek.
- Legnehezebb feladat a munkások gondolkodásának megváltoztatása volt, itt ugyanis a lehető legtöbbet kell nyújtani. Ha egy szállítmányunkban csak egy alkatrész hibás, a megrendelő visszaküldi az egészet – mondja az elnök vezérigazgatója.
- Kiss V. Jenő nem játssza a főnököt. Ha egy munkatársának a névnapja van, hangosbemondón köszönti.
- Többször előfordult már, hogy én vezettem a targoncát, mert nem volt itt sofőr – jellemzi a gyárbeli viszonyokat a vezér. – A cégnél 65 ezer forint az átlagbér, de ezért teljesíteni is kell. A vállalat pénzügyeivel – köszönhető a legidősebb fiúnak, a jogász-közgazdász Norbertnek – minden rendben van.
- Csak a mindennapos megélhetésünkhöz szükséges fizetést vesszük fel, a nyereséget visszaforgatjuk – meséli Norbert.
- A Kiss család egybehangzóan állítja: nem szeretik a felhajtást maguk körül. Nem is hirdetik a céget. Úgy vélik, a minőség a legjobb reklám.

1995 | 1996 | 1998 | 1999 | 2004 | 2005 | 2006
vissza a cégünkről oldalra